Sunday, September 5, 2010

Trip Penutup Ramadhan 2010 - 5/9/10 di BB

Salam viewers dan readers sekalian...
Nilah dia... seperti yg telah dirancang selama 2 minggu... akhirnya trip penutup ramadhan 2010 telah berjaya direalisasikan.. dengan kehadiran 7 mambang iaitu kepten beletik, bro nas, ayie anje & junior, yus arating-ting, tuan tanah dan pawang zam ajiking, seawal 6.45 pagi kami telah tiba ke pesisiran sungai BB (batang berjuntai)... target utama seperti biasa patin dan jelawat serta terbul sebagai penyeri...

terbul sulung dari mambang hanyir nih... kepten beletik... kalau ada dia.. memang dialah yg akan mendahului.. memang hanyir tangan dia nih.... heheheh disusuli oleh ayie anje... terbul jugak.. bergambar bersama mahagurunya...
lepas tu dia lagi...

Inilah akibat dari sentapan kasar oleh seekor monster di sungai batang berjuntai nih.. sampai bengkok pancang tu dikerjakannya... tapi gagal didaratkan apabila monster tu berjaya memutuskan perambut kepunyaan joran Bro Nas yg cuba dijinakkan oleh Yus Ara-ting-ting... Suspek utama kejadian adalah patin sungai berskala 7kg keatas... nasib dia baik kali nih.. lain kali belum tau lagi... awas... hehehe

dan akhirnya.... jelawat yg ditunggu sekalian lama... spesis yg di idamkan oleh semua mambang telah berjaya didaratkan oleh bro nas... nilah jelawat sulung mambang sungai sejak kami mula menceburkan diri dalam dunia memancing di BB nih..

ni tuan punya joran yg berjaya menjerat jelawat tuu... tapi masa berjuang tu dia tido.. biasalah bulan puasa.. heheh... mata pun rabak lagi tu.. almaklumlah... baru lepas mimpi makan patin masak tempoyak... kekekeke

ayie junior, mija pun berjaya menaikkan terbul... spesis yg akhir2 nih telah mendominasi persisiran sungai nih.. lampam pun dah pupus disebabkan sang terbul nih...

dan sebelum balik... tuan tanah telah akhirnya dapat jugak sekor terbul.. so... hasil keseluruhan... 10 terbul... sekor jelawat.. alhamdulillah... tapi patin masih gagal didaratkan bulan nih.. kemanakah perginya sang nur fatin nih.. wallahualam.. mungkin tunggu next trip kut.. insyaallah... kul 3.30 semua mambang bersurai.... dan tunggulah trip syawal kitorang tak lama lagi...

majulah mambang untuk dunia pancingan.. amin...
wassalam

1 comment:

  1. puasa ke korang ni, muka cam tak puasa je.

    ReplyDelete

Carta Pasang Surut Air 2010

Carta Pasang Surut Air 2010